Cum procedam cand avem atacuri de panica

Pentru inceput, este bine sa intelegem ce sunt atacurile de panica: acestea reprezinta o reactie a organismului nostru ce se declanseaza odata cu aparitia emotiilor si cu aparitia sentimentului de frica si de teama.

Va intrebati care este scopul manifestarii lor? Rolul este acela de evitare a pericolului – pericol pe care il sesizam si il resimtim odata cu posibilitatea iesirii din zona de confort, aspect ce nu este tocmai usor pentru majoritatea persoanelor.

In acest sens, cum se manifesta atacurile de panica? Este bine sa stim ca acestea se produc diferit de la persoana la persoana, insa starile pot fi axate pe un ritm respirator alert, dureri in piept, ameteala, stari de greata, printre multe altele.

Click aici pe link pentru detalii despre o relatie blanda cu tine.

Toate aceste stari pot veni impreuna, fapt ce ingreuneaza detasarea de ele si constientizarea faptului ca nu suntem neaparat intr-un pericol – ci este vorba doar de frica de a iesi din zona de confort pe care o detinem.

In acest sens, ce putem face in aceasta privinta? Consider ca, in prima faza, exercitarea unor metode de respiratie ne-ar putea ajua: respiratia ne poate ajuta sa ne calmam, si implicit, produce aparitia unei pareri asupra situatiei in care ne aflam – odata cu aparitia constientizarii momentului, odata cu focusarea asupra prezentului si detasarea de gandurile disfunctionale, putem obtine controlul asupra starilor noastre interioare si asupra situatiei.

   In egala masura, benefic ne-ar putea fi sa purtam o conversatie cu sentimentele pe care le avem, pentru a le intelege prin: observare, constientizare, analiza, detectarea cauzei si sesizarea modului de manifestare abordat. Odata ce ne focusam pe acestea, formam o legatura stransa prin adaptare si prin repetabilitate – ce ne ofera avantajul, ca pe viitor, la o eventuala aparitie a acestora, sa ne putem conecta cu ele din timp pentru a evita aparitia atacului de panica.

Atacuri de panica Evolution Center

Va intrebati cum puteti aborda toate aceste metode si cum puteti invata mai multe? Prin psihoterapie: procesul prin intermediul caruia lucram cu noi, cu gandurile noastre, cu emotiile noastre, invatam sa gestionam si sa amelioram anumite aspecte ce ne pot deveni obstacole mai tarziu.

Click aici pe link pentru detalii legate de psihoterapia cognitiv-comportamentala si hipnoterapie, ca mijloc de relaxare si depasire a acestora.

Asadar, putem spune ca atacurile de panica reprezinta perspectiva noastra asupra situatiei in care ne aflam – perspectiva cu care ne putem imprieteni intr-un mod armonios si perspectiva asupra caruia putem interveni astfel incat sa detinem un control asupra noastra si asupra sentimentelor pe care le avem in acele momente.

Daca ti-a placut acest articol, da-i un share ca sa il impartasesti si cu prietenii tai.

          Iar, la abonare – pagina principala a site-ului – primesti gratuit „Ghidul inspiratiei tale zilnice”prin introducerea adresei de email .

Ganduri bune si zi minunata plina de inspiratie va doresc tutor celor care ati fost alaturi de mine pana la finalul articolului!

Alexandra Tudor

Acest articol a fost redactat de Alexandra Gabriela – studenta la Psihologie – Universitatea Titu Maiorescu si Asistent Manager – PR la Evolution Center

Pe aceasta o gasiti pe pagina ei de Facebook – dati un LIKE pentru a fi la curent cu noutatile:

 Alexandra Gabriela 

si

                                                                     Evolution Center

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *