fbpx

Cum supravietuiesc in izolare (transcript-ul webinarului)

 

Bine te-am gasit dragul meu prieten! Daca te afli aici inseamna ca esti preocupat de a gasi variante mult mai adaptative pentru a face fata izolarii si a crizei care este instaurata la nivel mondiat. Cu siguranta esti o persoana deschisa, dornica de invatare, care se autodepaseste.

   Impreuna vom petrece aproximativ 40 de minute si te invit sa te asezi cat mai confortabil. Poti lua un pahar cu apa, o cana cu ceai sau cu cafea cat mai aproape de tine. Pune pauza si revino cu toate cele necesare mai aproape! Gata!? Ai revenit? Da-ti telefonul pe silent si fii atent la toate informatiile furnizate.

   Poti lua un pix si o foaie de hartie si poti nota orice idee noua pe care o afli si iti poate fi de ajutor.

 Vom discuta despre ce ganduri si ce emotii pot veni catre tine atunci cand te retragi din mediul social, discutam despre ce efecte poate avea izolarea asupra noastra si , nu in ultimul rand, vom discuta despre solutiile pe care le avem pentru a putea face fata stresului si a ne mentine un echilibru emotional optim.

   Inainte sa trecem mai departe, da-mi voie sa ma prezint. Eu sunt Diana Zanfir – sunt psiholog clinician si psihoterapeut format in psihoterapie cognitiv comportamentala si hipnoterapie.

   Sunt copilul care a crescut izolat de restul lumii  si care a supravietuit unor experiente mai putin placute exact prin izolare, prin detasare si prin crearea propriului spatiu mental cat mai curat.

   Copilaria mea nu a fost una fericita si acela este locul in care nu mi-as mai dori niciodata sa ma intorc. Ai mei se certau des, erau extrem de instabili si asistam inclusiv la scene de violenta domestica. In tot acest timp, eu trebuia sa invat pentru teze, sa imi fac temele, sa ma odihnesc si sa ma bucur de copilarie.

   Camera mea a fost locul meu de siguranta. Cand inchideam usa stiam ca nimic nu ma poate atinge. Niciun gand, nicio emotie. Imi puneam muzica in casti, pictam, scriam si vorbeam pe chat cu prietenele mele, ba chiar faceam conferinte video si eram mai mult de 5 persoane la un loc.

   Nu puteam sa ies din casa deoarece era noapte si incercam sa imi gasesc un echilibru pe acea criza emotionala in acel moment, la acea ora, fara comportamente de risc care ar fi putut sa ma puna in pericol. Si prietenii mei aveau experiente similare in familie si fiecare dintre noi incerca sa faca fata prin glume, ironie, detasare sau discutii de normalizare.

 Vrei sa urmaresti versiunea video a acestui webinar?

Click pe link pentru a-l accesa gratuit:

bit.ly/Cum_supravietuiesc_in_izolare

   Acum, de cand a aparut izolarea pentru preventia corona virusului, mi-am reamintit de acel sentiment de izolare din trecut.  In prima faza, nu imi explicam de ce eu nu am o problema cu izolarea asta, ba chiar ma simt atat de bine stand acasa. Tocmai pentru ca ani la rand eu m-am simtit in siguranta in camera mea facand activitati care sa imi aduca satisfactie, desi in exterior era furtuna. Era un mecanism de aparare deja invatat.

Cred ca cei mai multi dintre noi, cand au auzit de coronavirus au trait etapa de negare. Cel putin, mie asa mi s-a intamplat. Nu e adevarat! Nu ajunge la noi, hai ca nu e asa grav! Ce se isterizeaza asta in Italia atat! E doar o gripa! Sa fim seriosi, doar nu o sa inchida toata tara! “ Emotional nu simteai nimic concret. Mai degraba, simteai o iritare raportata la toti zanaticii din China si Italia care se isterizau. Era departe, inca nu simteam, nu constientizam.

   Apoi, au aparut primele cazuri la noi in tara si ai simtit ca ceva este in neregula. “Daca se intampla ca in italia? Ce facem noi cu sistemul nostru sanitar? “Apoi incercai sa te calmezi: “Hai, ca nu are ce sa se intample! Nu e asa rau! Sunt doar cateva cazuri izolate.”

   Nu ti-ai scos din cap  prea multa vreme acele ganduri –  ca ai primit o noua informatie: “Scolile se inchid. Vin inapoi romanii din italia si alte tari. Raportate noi cazuri de infectare.” Acum ai simtit primul val de panica. Depinde de structura personalitatii tale cat de intens a fost acest sentiment si cat a durat.

   De exemplu, la mine nu a durat mult. Panica mea nu era raportata la imbolnavire sau infectare, ci la faptul ca va trebui sa imi incetinesc activitatea:” Cine o sa stea cu copilul? Cum o sa imi fac treaba? Trebuie sa imi inchid si eu activitatea? “ Dar, mi-am luat gandul de acolo relativ rapid gandindu-ma ca pana pe 22 martie totul revine la normal.

   Cred ca mi-am dat seama ca se ingroasa gluma abia cand am vazut ca cei din jurul meu isi inchid businessurile pe perioada nedeterminata pentru siguranta lor, a clientilor si a angajatilor.

 “ Haideti, dragilor! Terminati cu prostiile! Serios! Doar nu o sa stam toti acasa pentru o gripa!” Inca eram in negare!

   Altii, in schimb, au inceput sa fie mai precauti inca de la inceput. Au cumparat mai multa hartie igienica, si-au luat dezinfectanti, au facut provizii. In tot acel timp eu ma rugam sa nu inchida sala de sport ca nu mai am unde si cand sa ma antrenez si stiind ca am o dificultate cu mancatul compulsiv – izolarea si mancarea, plus lipsa sportului imi dadeau cu virgula.

   Prietenele mele ma intrebau daca am masti de protectie si clor. Poate ca te-ai ingrijorat mult mai devreme decat mine! Si e normal! Suntem diferiti si avem raspunsuri emotionale diferite! Poate ca te-ai simtit obosit, ti-ai luat temperatura din 2 in 2 ore si ti se parea ca ceva nu te lasa sa respiri.

 Te-ai spalat pe maini de cate doua ori – o data sa fii spalat si a doua oara sa verifici ca prima data te-ai spalat corect. Ai pus clor pe un prosop la intrare. Si daca nu ai pus, sunt sigura ca acum te gandesti macar putin ca ar fi trebuit sa iti pui. Ai inceput sa dezinfectezi clantele cu spirt.

Emotional, practic, simti frica, teama ca oricand ceva rau se poate intampla, ca nu e nimic previzibil si e o lupta de supravietuire.

   Multi si-au luat provizii, cu precadere cei care au prins perioada comunista in care au avut restrictii alimentare. Au simtit instinctual ca oricand se poate sa nu mai aiba mancare, sa fie portionate. Si in acea perioada au fost deprivari alimentare mari care au ramas ca amprenta emotionala. Baxuri de ulei, baxuri de faina, de malai, magazine devastate, rafturi golite.

   Aici m-am speriat si eu! Nu cu gandul ca mor de foame ci ca – daca toti vandalizeaza magazinele – chiar nu o sa apuc sa imi iau ceva de la magazin, ceva decent.

   Restrictiile s-au oferit treptat, intr-un fel am fost constienti ce va urma deoarece vedeam restrictiile din tarile invecinate. Multi dintre noi au prieteni in afara tarii si au fost si sunt la curent cu noutatile.

   Usor, usor, incepem sa realizam ca nu e o stare atat de temporara cum ni s-a parut initial, ci este o stare care va dura mai multa vreme. Si nu  avem siguranta cat va dura… stim ca trebuie sa ne reducem sau incetam activitatea, simtim deja efectele economice.

Unii proprietari de afaceri si-au inchis business-ul. Unii  – temporar, altii definitiv. Daca esti angajat, poate ca ai fost dat afara sau ti s-a redus semnificativ salariul si nu iti mai poti permite acelasi standard. Daca esti freelancer, cu siguranta, ti s-a redus activitatea. Suntem in secolul vitezei si corona virus vine sa ne invete cum sa o luam usor, cum sa stam in inactivitate.

    Asa ca, hai sa vorbim in cele ce urmeaza de 5  efecte ale izolarii :

  1. Izolarea ne-a adus fata in fata cu noi si propriile noastre ganduri si emotii. De cand n-ai mai stat de vorba cu tine? De cand nu ti-ai mai dat intalnire cu sufletul tau? De cate ori alergi la serviciu, te vezi cu o prietena, citesi mailuri pana tarziu, lucrezi suplimentar la un proiect?

 

De cate ori nu ti-ai dat voie sa simti si sa te gandesti la tine si fericirea ta alegand sa iti umpli viata cu nimicuri! Acum ai in sfarsit timp de tine! Culmea, ca te-ai speriat! Nu de virus, ci de nefericirea ta pe care o mascai cu zel.

Te simti frustrat, iritat, nu iti explici exact de ce, dar iti vine sa plangi, sa te retragi. Din ce te retragi, din asta iti e mai greu sa te apropii de ceilalti.

  1. Iti analizezi relatia de cuplu sau de familie si nimic nu te multumeste. Sotul este stresant, copilul este stresant, mama se vaicatreste, matusa plange, tata face pe moralistul familiei, unchiul iti critica dciziile din ultimii 10 ani. Iti creste furia si iti vine sa-i impusti pe toti.  Evident, nu faci asta! Nu ai pistol! Glumesc!

Insa este evident ca toti iti apasa pe diverse butoane si te enerveaza cu ceva. O explicatie poate sa fie ca de cand stai mai mult pe acasa, ai mai putin de munca si te conectezi mai mult cu tine, poti sa incepi sa fii mai constient de nevoile tale, sa iti dai seama de cate ori ai spus Da cand voiai sa spui Nu, de cate ori ai fost mama ranitilor si salvatorul tuturor.

Te gandesti ca multi te-au luat de bun pana ai picat de fraier si pe acest fundal, incepi sa pui limite, sa spui nu, sa iti aperi drepturile si sa faci cum vrei tu. Toata aceasta furie poate fi alimentata de teama de moarte si dorinta de supravietuire. Acum, cand realizezi ca exista un pericol iminent care ne pandeste la tot pasul, alegi sa pui punctul pe I si sa te vezi si tu  -dincolo de ceilalti.

Traim pe robot automat, iar astfel de calamitati au darul sa ne mai trezeasca si sa ne faca sa luptam pentru noi si pentru fericirea noastra. In izolare, poate creste riscul de divort – sau de violenta domestica – in familiile in care exista deja abuzul fizic. Trebuie sa stai acasa. Daca inainte te destindeai la o cafea cu o prietena sau la o bere cu baietii, acum esti obligat sa stai in casa.

Stresul pierderilor financiare si al insecuritatii creste nelinistea, furia si si poate ca aceste emotii sa le exteriorizam disfunctional catre cei din familie.

  1. Apar oboseala si insomnia, primele semne de depresie. Te gandesti minut de minut la virus. Daca il iei tu sau cineva din familie. Te gandesti daca mai ai masti, cate masti mai ai si cate perechi de manusi, pentru cate zile iti ajung. Verifici mai des recipientii de dezinfectanti si te gandesti unde ai mai putea cauta sa cumperi.

 Ti-e teama sa nu se termine. Ti-e teama ca iti pierzi locul de munca. Sau deja l-ai pierdut si ti-e teama ca nu o sa mai ai bani sa iti platesti ratele, nu o sa ai ce sa mananci si o sa fii la limita existentei. Toate aceste ganduri te obosesc. Ramai blocat minute in sir in care ruleaza scenarii. Unele negre, altele de tip solutie. Insa, esti mai mult in imaginar si mai putin in prezent. Acolo ar trebui sa pui STOP si sa devii conectat cu prezentul! Dar nu poti sau nu stii . Desi toate gandurile astea te obosesc, totusi nu poti sa dormi si apar insomniile. Sunt persoane care se trezesc panicate, cu nod in gat si gura uscata. Sunt persoane care se trezec in plin atac de panica sau se trezesc cu palpitatii. Faptul ca grijile si frica ne apasa ne face vulnerabili, poate sa ne creasca aciditatea in organism si sa scada alcalinitatea aparand diverse simptome fizice sau chiar boli.

Faptul ca nu mai putem face acele activitati care ne faceau placere, ne scade nivelul de serotonina si endorfine, avem mai putina adrenalina si mai mult cortizol. Iar, acest dezechilibru la nivel de neurotransmitatori atrage depresia, oboseala, insatisfactia si insomnia. Stai pana la finalul webinarului si afla cum sa faci fata acestor dezechilibre, ce ativitati sa intreprinzi si cum sa iti pastrezi mintea limpede si viziunea clara.

  1. Apare inapetenta – sau – din contra – mancat compulsiv. Sunt persoane care pe un fond anxios nu au pofta de mancare , dar sunt si persoane care reactioneaza exact invers. Asa ca, daca te-ai surpins ca te-a gasit excesul de zel si de la gogosi ai trecut la clatite cu ciocolata, apoi ai deschis sticla cu cola si pe seara  – o punga de chipsuri, nu cred ca singura explicatie este ca stai acasa si iti place sa gatesti, ci – mai degraba – ca este o reactie a ta la factorii de stres.

Mancarea este o substanta care stimuleaza endorfinele si serotonina, cu precadere ciocolata si dulciurile, asa ca – analizeaza daca mancatul este compulsiv. Adica, nu mai constientizezi ca ai mancat cu de-a tava si nu cu de-a portia, mananci mecanic, mananci mai mult, mananci de pofta , nu de foame, manaci de plictiseala.

  1. Apar manifestari psihosomatice sau ipohondria. Se poate sa te ingrijorezi excesiv si pe fundalul anxios sa apara atacuri de panica sau alte simptome fizice care nu au legatura cu corona virus, dar care te supara, pui lupa pe ele si te ingrijorezi excesiv. Din ce te ingrijorezi, din aceea ti se pare ca acea acuza somatica este mai mare , mai intensa, mai dureroasa, creste anxietatea pana se instaleaza panica.

Suni prietenii, suni familia, suni doctorul de familie, suni ambulanta. Toti te asigura ca nu este nimic grav si este nevoie sa te linistesti. Te linistesti pe moment, insa in decurs de cateva ore pui lupa din nou pe anumite simptome, apare anxietatea, apar ingrijorarile, apare panica, din nou. Obosesti si te epuizezi atat de tare incat poti avea tulburari de somn sau inapetenta, iar acestea doua iti slabesc organismul si mai mult –  incepand sa te simti si mai obosit, si mai epuizat, iar acest lucru, evident, te va panica si mai tare.

Dupa cum observi, esti captiv in propriul cerc vicios in care te invarti la nesfarsit.

      Dragul meu prieten, in aceste situatii dificile avem nevoie mai mult ca oricand sa gasim solutii, resurse si sa gasim sens si utilitate din toata aceasta situatie de criza. Hai, sa gasim impreuna cateva strategii pentru a ne pastra echilibrul emotional in situatia izolarii de corona virus:

  1. Aplica tehnica AS IF! Adica, fa-le sa se intample ca si cum ar fi normal. Incerca sa muti activitatile de zi cu zi pe care le aveai inainte, in online. Ramai in contact cu oamenii prin apeluri video, muta-ti clientii sau taskurile de serviciu in online, daca se poate acest lucru sau pastreaza macar acele intalniri care se pot efectua online.

Practic, pe aceasta tehnica de noua normalitate vor fi detaliate si urmatoarele solutii pe timp de izolare.

  1. Disciplina si rutina zilei . Nu te lamenta! Fii puternic si pastreaza-ti ordinea de pe parcursul unei zile. Avem tendinta de a ne culca mai tarziu si de a ne trezi mai tarziu. Incearca sa mentii o ora rezonabila pentru dormit si trezeste-te ca si inainte de izolare.

Fa-ti o rutina, poti tine chiar o agenda cu activitatile pe care le ai de desfasurat pe parcursul zilei. Ordinea da previzibilitate si iti  seteaza creierul sa aiba control si sa simta siguranta.

 

  1. Aranjeaza-te, imbraca-te de zi, iar daca esti femeie, machiaza-te. Nu te vede nimeni in casa. Adevarat! Insa, de cate ori te vezi in oglinda tu pe tine? In medie, eu ma vad in oglinda de la baie de minim 25 ore pe zi, mai ales de cand ma spal mai des pe maini.

 

 De minim inca 7 ori ma uit in oglinda de pe hol pe langa care trec in drum spre baie. Sa zicem, ca nu mereu raman cu ochii in ea, ori de cate ori trec, dar sunt si momente in care mi se agata privirea. Deci, in medie , ma uit de aproape 40 ori pe zi in oglinda. De ce as vrea sa vad o fata nespalata, palida, un par ciufulit si aceeasi pijama? Ok. A fost funy sa stau in pijama 5 zile. 10 zile! Dar, cat! Asa ca, aranjeaza-te si da-ti intalnire cu tine.

De asemenea, va urma punctul in care iti zic sa ai intalniri virtuale. Altfel arati in camera telefonului cand esti putin aranjat si te intalnesti in conferinta video cu prietenii.

  1. Intalneste-te cu prietenii! Tony Robins ne recomanda sa bem o cafea pe saptamana cu o persoana noua sau intr-un grup nou. Acum, suntem izolati in casa , dar avem Sfantul Graal al internetului. Ne putem conecta cu oricare dintre prietenii nostri. Acum nimeni nu se mai plange de lipsa timpului, ci, poate – de plictiseala si singuratate. Asa ca, poti face apel video individual cu prietenul sau prietena ta sau poti introduce mai multi prieteni la conferinta. Poti folosi whatsapp video, skype sau zoom.

 Eu ma conectez zilnic cu prietenele mele si discutam diverse. De multe ori nu avem ce discuta, dar stam in apel video una cu cealalta. Ne-am baut cafelele impreuna, am gatit impreuna, ne-am uitat la televizor. Evident, fiecare la casa ei, dar conectate – am fost alaturi.

 Una dintre prietenele mele sta toata ziua singura in casa impreuna cu un copil mic energic, iar sotul ei ajunge tarziu acasa. Are nevoie sa fie alaturi de noi, prietenii ei, sa ne auda, sa povesteasca, sa simta ca este langa cineva in aceasta perioada dificila in care activitatea ei la job a incetat. Cu parintii nu se poate intalni deoarece ii protejeaza, acestia fiind in vrasta.

  1. Citeste . Stii lista aia de carti misto? A venit timpul pentru ele! Stii cartile alea bune pe care ti le-ai comandat in ultimele luni, dar nu ai avut timp sa le termini sau pe unele nici nu le-ai inceput? E timpul pentru ele! Stii ca aveai in plan sa mai citesti niste carti cu titluri bune? E timpul pentru ele! Mie imi place sa citesc! Timpul trece rapid si stiu ca investesc in educatia mea, in evolutia mea si e mai mult decat o modalitate de a-mi umple timpul.
  1. Participa la cursuri si webinarii online. Ramanem tot la educatie continua si evolutie. Felicitari pentru participarea ta la acest webinar! Este o modalitate extrem de utila de a afla lucruri noi, de a evolua si de a „omori ” timpul si plictiseala. In aceasta perioada, multi furnizori organizeaza sesiuni online gratuite, webinarii sau cursuri.

De asemenea, multe alte cursuri la care ai ravnit, in aceasta perioada, ai toate sansele sa le gasesti la pret redus. Cu totii ne-am adaptat si venim in intampinarea comunitatii sociale cu resurse, astfel ca observam un content mult mai relevant, mult mai educativ, de o calitate mult mai mare.

Acest webinar este gratuit, iar scopul lui este tocmai sa sprijine comunitatea, sa asigure educatie, dezvoltare personala si sa ofere echilibru, sustinere si un strop de fericire.

 

  1. Neflix? L-am pus cu semnul intrebarii si nu as vrea sa fie o optiune pentru tine. Sau sa fie doar cu o durata scurta din parcursul unei zile. Sincer, te-as trimite inapoi la punctul 6. Exista atatea cursuri faine care merita vizionate! De 2 saptamani de cand sunt in izolare nu am apucat in niciuna din zile sa ma uit la nici macar un film.
  1. Scrie. Ai un blog personal sau pagina pe facebook? Esti pasionat de scris si comunicare? Atunci scrie si ofera la randul tau materiale educative si content de calitate. Ok. Nu ai blog si nici nu esti neaparat pastionat de scris? Atunci, tine un jurnal si povesteste-ti gandurile, emotiile, trairile si activitatile pe care le desfasori.

Asta te elibereaza de frustrare, incepi sa vezi din alta perspectiva, iti scade tensiunea emotionala si iti reduce teama. Nu le reciti, poti rupe foile, cu atat mai mult daca traiesi in cuplu si nu iti doresti ca sotul sa citeasca anumite pasaje.

  1. Fa miscare. Nu renunta la sport cu atat mai mult cat stai in izolare! Sportul este cel mai bun antidepresiv. Iti oxigeneaza creierul si reechilibreaza hormonii fericirii. Te bucuri de endorfine, serotonina, dopamina, adrenalina. Iti reduce apetitul, iti alcalinizeaza organismul. Te face sa te conectezi cu propriul corp avand efectul meditatiei si mindfulnessului.

Devii mai clar, ai mintea mai lipede, ai mai multa energie si scade riscul de a avea insomnie. Fa stretching sau urmareste tutoriale de pe net cu antrenamente acasa. Daca lucrai cu antrenor personal, conectati-va la sesiuni video si continua-ti antrenamentele.

 

  1. Practica meditatia, relaxarea si mindfulnessul. Gasesti clipuri video care te pot ajuta sa pui in aplicare aceste tehnici, sa respiri, sa te intorci catre interiorul tau si sa te relaxezi. Iti voi spune din nou, ca aceste metode tin bolile la distanta, iti cresc imunitatea prin simplul fapt ca atunci cand corpul nostru este relaxat devine mai alcalin, reducandu-ti aciditatea care apare ca reactie a fricii si a stresului.
  1. Mananca sanatos si hidrateaza-te. Ai grija la alimentatie. Mananca atat cat iti este foame, alege alimente sanatoase si gandeste-te ca timpul liber ne poate ajuta la gatirea unor mese mult mai sanatoase si echilibrate. Daca inainte aveai scuza ca nu ai timp, acum ai toate conditiile necesare pentru o dieta echilibrata.

Spre final, vreau sa te incurajez sa ceri ajutorul si sa te lasi ajutat. Este in regula sa fii vulnerabil in aceasta perioada. Este in regula sa ceri ajutor unui prieten, sa tii legatura cu familia si cu colegii sau partenerii tai.

   Intreaba ori de cate ori ai neclaritati si cere suport pe grupuri de interes , cauta resurse de comunicare.

   Noi, la Evolution Center, pentru ca vrem sa sustinem sanatatea mentala si echilibrul comunitatii, am decis sa oferim discount de 50% pentru psihoterapia online pe toata durata corona virusului. Astfel ca, o sedinta costa 100 lei in loc de 200 lei, iar discountul poate fi oferit cu precadere pentru ca s-au redus si costurile noastre cu spatiul de lucru si alte materiale administrative.

 

   Eu sunt alaturi de voi si oricand simti nevoia sa vorbesti cu cineva, alege sa nu te simti singur, poti sa ma contactezi si sa te ghidez in adaptarea cu noua normalitate. Poate vrei raspunsuri la intrebari specifice, poate vrei doar pe cineva cu care sa vorbesti si sa impartasesti emotiile, gandirile si trairile prin care treci, vreau sa stii ca sunt alaturi de tine.

   Sedintele online se desfasoara prin conexiune video – apel whatsapp, skype sau zoom fiind usor de accesat de oricine.

   Deseori, am auzit membrii ai familiilor care au spus ca nu au suficienta intimitate in casa lor. Va incurajez sa gasiti resurse incat sa va retrageti intr-un spatiu al vostru pentru cele 50 minute , atat cat dureaza o sedinta de psihoterapie.

   Daca stai la curte, poti iesi in curte. Daca stai la bloc, este putin mai dificil, dar nu imposibil. Cu siguranta, tine de creativitatea ta si de prioritatile tale, nevoile emotionale pe care le ai sa poti gasi o adaptare.

   Multi incearca sa braveze si nu cer sfatul unui specialist. Insa, nu uita ca suntem vulnerabili cu totii si e in regula sa vrei ajutor, sa ai nevoie de ajutor.

   Sincer, din cazuistica mea, cel mai mare rau pe care si-l poate face cineva este sa aiba maini intinse catre el, dar sa nu se lase ajutat.

 

   Asa ca, treci la actiune! Pune in aplicare solutiile enumerate si hai, sa ne adaptam cu totii in online! Impreuna suntem mai puternici si curajosi!

   Va multumesc ca ati fost alaturi de mine  pana la final, ma bucur ca am avut ocazia sa iti sustin evolutia personala si dezvoltarea ta ca om!

   Toate cele bune si la o noua revedere!

 

Psihoterapeut Diana Zanfir        Acest articol a fost redactat de Diana Zanfir – presedinte Evolution Center; cu experienta de peste 12 ani ca psiholog si psihoterapeut, coordonator programe, terapeut ABA, shadow, educatoare, consilier scolar si director educativ.

Pe aceasta o gasiti pe pagina ei de Facebook – dati un LIKE pentru a fi la curent cu noutatile:

Psihoterapeut Diana Zanfir

si

                                                                        Evolution Center

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *