fbpx

Depresia postpartum este comună. În viața unei femei există o perioadă de 9 luni în care totul se schimbă atât în jurul ei, cât și în interiorul său. Numim aceasta perioadă, perioada de sarcină. Momentul în care afli că ești însărcinată este un prilej de bucurie și cu siguranță este un nou început, începutul unei noi vieți.

Stressed Mother Holding Crying Baby Suffering From Post Natal Depression At Home

Încă de la începutul sarcinii, viitoarele mămici încep să se intereseze despre ce înseamnă să fii însărcinată, cum trebuie să te comporți, ce este necesar să mănânci, ce nu ai voie să consumi, însă majoritatea mămicilor încep deja să se pregătească pentru perioada de după naștere. Primul copil venit pe lume este un eveniment total necunoscut, pentru care nu putem fi pregătite niciodată în totalitate, așadar este important să încercăm să nu intrăm în panică dacă nu știm exact cum să procedăm sau dacă facem anumite greșeli.

După naștere, între 50% și 80% dintre femei experimentează depresia postpartum, care se poate manifesta într-o formă ușoară, cu simptome precum dificultatea de concentrare, tristețe, plâns, anxietate sau epuizare. Aceste simptome durează de obicei în jur de 2 săptămâni. Totuși, dacă aceste simptome se întind pe o perioadă mai lungă de 14 zile, poate însemna că experimentată o depresie postpartum mai gravă, unde se adaugă și simptome cum ar fi insomnii, iritabilitate, sentimentul că nu ești sprijinită de familie așa cum crezi că ar trebui și ești extrem de îngrijorată în ceea ce privește îngrijirea bebelușului. Formele mai grave de depresie postpartum afectează în jur de 10% și 20% dintre proaspetele mămici. Este foarte important ca atunci când au trecut mai mult de 2 săptămâni fără nicio îmbunătățire a stării, ba chiar starea s-a degradat și mai tare, să apelăm la specialiști precum psihoterapeuți sau psihiatri pentru a primi ajutorul de care este cu siguranță nevoie. În cadrul terapiei, putem opta pentru terapie cognitivă, terapie cognitiv-comportamentală, psihanaliză, terapie familială, terapie de grup sau terapie interpersonală. Dacă nu vă simțiți confortabil să începeți direct cu o terapie individuală, este recomandat să mergeți într-o terapie de grup unde să cunoașteți și alte noi mămici care experimentează aceleași simptome cu dumneavoastră. Este foarte important ca în aceste momente grele să nu fiți singure, așadar un grup terapeutic este o șansă de a vedea că nu sunteți singura femeie care trece prin această perioadă în care simte că nimic nu merge bine, că nu se descurcă deloc cu bebelușul, că nu se poate odihni și așa mai departe. Chiar și așa, cel mai important este să comunicați cu partenerul, cu familia sau cu cei dragi pentru a primi suport emoțional.

Pentru a încerca să treceți peste perioada depresiei post partum, este recomandat să formați o legătură cu bebelușul, această legătură fiind vitală pentru el, având nevoia să simtă singuranța și apropierea mamei, însă și pe dumneavoastră vă va ajuta să vă simțiți mai bine atunci când petreceți timp de calitate cu copilul. Vorbiți cu el, țineți-l în brațe, legănați-l, ascultați muzică împreună. Chiar dacă există probleme cu somnul, trebuie să încercați să dormiți mai mult, poate chiar atunci când copilul adoarme și el. O soluție pentru a încerca prevenirea depresiei post partum sau reducerea prelungirii perioadei de depresie postpartum sunt suplimentele Omega 3.

Un pas extrem de necesar, menționat și anterior, este comunicarea. Nu evita să comunicați ceea ce simțiți, fie că o faceți cu partenerul, cu o prietenă sau cu o altă persoană apropiată. Evitarea oamenilor sau izolarea nu va face decât să înrăutățească stările de anxietate și gândurile negative.

Când vă simțiți pregătită, mergeți la un psihoterapeut cu care să începeți să lucrați la obiectivul dumneavoastră, acela de a vă simți din ce în ce mai bine.

Depresia postpartum nu este ceva experimentat de puține femei, ci de majoritatea, nu este ceva de care să vă fie rușine sau să simțiți că trebuie să vă ascundeți, așadar începeți să comunicați și să cereți ajutor și cu siguranță îl veți primi. Odată ce începeți să vă simțiți mai bine veți putea să vă bucurați așa cum trebuie de prezența bebelușului care a intrat în viața dumneavoastră. Mai multe detalii despre mine, găsești aici: https://evolution-center.ro/

Sursă foto: Stressed Mother Holding Crying Baby Suffering From Post Natal Depression At Home

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *