fbpx

Bine v-am regasit!

Multi stiu ca de curand am nascut. Abia daca au trecut 6 saptamani.  Tocmai am postat o poza cu mine si multa lume mi-a zis ca am slabit si mi-am revenit foarte repede intr-un timp scurt. Intr-adevar, au mai ramas doar 3 kg de dat jos, fata de greutatea initiala si o buritica care clar, trebuie lucrata la sala, caci muschii abdominali nu isi revin singuri, ca prin minune. Au nevoie de ajutor.

Eu am zis ca la mine asa a fost sa fie si am slabit ca am avut noroc. Nu mi se pare ca am facut nimic spectaculos: am mancat cu portia, NU cu tava. Am mancat trei mese pe zi. Sincer, daca am avut timp sa le mananc si pe astea trei. Voi mancati trei mese si o gustare, nu faceti ca mine :)) Am mancat preponderent proteine pentru ca ajuta daca alaptezi. M-am ferit de dulciuri, mancaruri procesate, fast food, prajeli, mancaruri grele pentru ca asta  – am inteles eu – ca ar duce la colicii copilului sau ca ar defavoriza productia de lapte. Inca tot nu sunt convinsa ca are o legatura secretia de lapte cu mancarea. Laptele este facut de sange, nu vine de undeva din stomac. Plus ca – pe vreme de razboi, femeile alaptau – totusi , ele nu mancau deloc sau mancau ce gaseau.

Revin la slabire si regim. Iata, cam ce putem manca si in ce conditii. Eu ma consider buna la teorie… mai greu cu pusul in practica. Totusi, chiar cred ca veti gasi ceva util din ceea ce am scris. Regimul merge pentru oricine vrea sa dea jos cateva kilograme.

Regim alimentar

Cateva reguli de inceput:

  • Ne saturam din carne. Carnea are proteine. Proteinele ajuta la lactatie plus ca ofera satitetate, consistenta.
  • Carnuri: preferabil mai slabe –peste, pui, curcan, porc, vita, organe, etc…
  • Ne completam portiile de mancare cu legume. Ideea este sa nu facem o obsesie din a ne satura din salate, mai bine suplimentam proteinele decat salatele, altfel riscam sa ne doara burta de la atatea legume crude.
  • Chiar daca sunt gatite si mancam mai multe legume decat carne, riscam sa nu ne saturam pt ca legumele nu ofera satietate.
  • Deci, mancam legume cat sa ne faca placere.
  • Lista de legume fara numar este urmatoarea. Pot fi consumate fara restrictie – crude sau gatite: rosii, castraveti, ardei, ceapa, ciuperci, morcovi, telina, pastranac, patrunjel, fasole verde, salata verde, varza, bame, dovlecel, vinete, ridichii, praz, usturoi, conopida, broccoli, rubarba, rucola,spanac, andive, anghinare, sparanghel
  • Atentie! Daca sunt legume ce nu sunt recomandate la alaptare: conopida/ varza
  • Nu folosim ulei la gatit sau folosim doar o picatura, cat sa ungem tigaia, vasul de gatit.
  • Nu facem rantas- ceapa poate fi fiarta/inabusita in tigaie, nu e nevoie sa stea in baie de ulei.
  • Fructe mancam ca gustare. Putem avea o portie pe zi de fructe ca gustare sau le evitam (asa cum evitam si bananele. Preferam mere, pere, gutuie, strugure, pepene rosu). Portia 1-2 fructe de dimensiune mica/potrivita
  • Este recomandata painea integrala. Incercati sa nu depasiti 4 felii pe zi.
  • Evitam cartofii, pastele, orezul. Sau daca avem pofta – mancam, dar NU in combinatie cu carne sau branzeturi sau paine, ci DOAR cu legumele permise in lista.
  • Ouale le combinam DOAR cu legumele permise in lista. Nu le combinam cu carne/branzeturi/paine.
  • Nu mancam fructe ca desert!!!! Ele se mananca separat, ca gustare sa mic dejun fara a fi combinate cu nimic altceva
  • Cand simtim ca ne este foame, putem apela la un iaurt, o bucata de carne, bulgarasi de branza, branza dulce, iaurt de baut.
  • Sunt foarte apreciate semintele de chia. Ele merg amestecate in orice, merg cu omleta sau cu iaurturi. Ofera mai multa satietate si sunt bogate in proteine. De aceea un iaurt cu seminte de chia creste satietatea si ofera sursa de proteine. Nu punem mai mult de doua lingurite.
  • La fel de benefice si mergand pe acelasi principiu sunt semintele de canepa, iar taratele de psyllium ajuta la tranzitul intestinal si absorb gazele.
  • Daca avem abateri, de regula – la dulciuri – gustam sau mancam cu portia NU cu tava.
  • Evitam sa punem orez/fidea/paste/ taiteti in ciorbe/ supe sau folosim foarte, foarte putin – sau noi le strecuram/evitam in portia noastra.
  • Putem indulci cu indulcitor de stevie lichid.
  • CLAR – evitam mezeluri, carne procesata, parjita, fast food, carnati.
  • Bem apa pana la 2 l pe zi
  • Putem bea ceaiuri, cate vrem, cat ne plac, cand vrem. Avem grija cum si cu ce le indulcim.
  • Putem indulci o data pe zi o bautura si cu miere (2 lingurite), dar nu exageram, mai bine evitam.
  • Putem condimenta si aroma mancarurile asa cum ne place.

Ziua 1:

MD: omleta din 3 oua fara ulei (sau doar cat sa ungi tigaia), rosie, castravete, ardei

Pranz: pulpe pui la cuptor si ciuperci plus salata din orice vrei

Gustare: iaurt

Cina: peste la cuptor

Ziua 2:

MD: doua , trei felii de paine cu branza si 2-3 feliute de sunca/mezel (cam 2-3 sandwich)

Pranz: pui la tava cu vinete coapte si garnitura de rosii/castraveti/ardei

Gustare: bulgarasi de branza

Cina: supa de rosii

Ziua 3:

MD: Ardei gras umplut cu branza de vaci(cu ceapa si marar, daca iti place) si ou  fiert

Pranz: pui la tava cu vinete coapte si garnitura de rosii/castraveti/ardei

Gustare: migdale/nuci (un pumn)

Cina: palarii de ciuperci la cuptor umplute cu codite tocate si un pic de cascaval razuit. Eventual si putina carne

Ziua 4:

MD: 100 grame urda, ardei, 2-3 felii de paine integrala

Pranz: ardei umpluti cu carne de vita+pui (sau doar de pui). Nu ii gatesti cu orez sau pui foarte putin orez si nu le adaugi ulei.  Putina smantana, de gust, dar nu exagerat.

Gustare: iaurt de baut

Cina: salata de ton (dar fara porumb)

Ziua 5:

MD: fructe

Pranz: carne de porc fara grasime la cuptor/gratar pe platou cu rosii, ardei, ceapa, castraveti acri (ca o shaworma la farfurie)

Gustare: ardei umplut cu branzica

Cina: Supa de pui cu legume

Ziua 6:

MD:omleta sau ochiuri (tigaie doar unsa cu ulei – daca pui capac ies si ochiurile)

Pranz: frigarui de pui si salata (varza/salata verde/rosii, ardei, castraveti)

Gustare: fructe

Cina: pui la rotisor cu legume

Ziua 7:

MD: sandwich 3 felii de paine cu ce vrei

Pranz:  muschi de porc cu spanac

Gustare: urda + rosie/ardei/castravete

Cina: pui la rotisor cu legume

In rest, eu nu am treaba cu nutritia, dar imi place sa vorbesc despre asta.

Sunt psihoterapeut, mai mult imi place sa vorbesc despre meseria mea si despre sum pot ajuta oamenii, cum ii pot indruma .

Deasemenea, am infiintat asociatia Evolution Center HSM pentru a sprijini copiii cu autism si alte familii ce au nevoie de suport spihologic. Poti citi aici despre un copil pe care vreau sa il trimit la gradinita. daca vrei, te poti implica si tu donand 30 lei pentru el. Detalii aici Ajuta-l pe Cristi!

Pentru noutati, abonati-va la site si dati like la pagina de Facebook.

Pe mine ma puteti gasi aici: Facebook Evolution Center HSM  si aici Facebook Psihoterapeut Diana Zanfir

Spor la slabit! Astept sa ma tineti la curent cu rezultatele!

 

  Contact: (004) 0771.73.88.00
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *