Top 5 beneficii cand integram tehnici logopedice in programul ABA

Iata, 5 beneficii ale integrarii tehnicilor logopedice in programul de terapie ABA. Afla de ce este important ca in recuperarea copiilor cu autism sa existe monitorizare logopedica si de ce sa o abordam integrat, nu separat. Ramai pana la finalul articolului si descopera detalii simportante.

  1. Copilul nu se plictiseste, se lucreaza in sesiuni scurte, intercalate cu jocuri sau alte programe cognitive ce nu obosesc copilul pe limbaj
    2. Copilul deprinde o buna respirație. Asta il ajuta in buna fluenta in vorbire
    3. Defectele de pronunție sunt prevenite in loc sa fie corectate, deci mai putina frustrare a copilului in procesul de dezvoltare al vorbirii
    4. Se scuteste timp in recuperare, dar si bani lucrandu-se intensiv si tintit
    5. Buna neuroplasticitate cat copilul e mic, deci are nevoie de abordare integrata si intensiva.

Evolution Center este singurul centru care integreaza tehnici logopedice

in programul de terapie al copiilor cu autism si monitorizeaza toti copiii,

astfel – nu formarea secundara a terapeutului in logopedie va face diferenta,

ci standardele implementate la nivel de centru pentru toti copiii.

Ana Tanase este evaluatorul nostru logopedic. Aceasta are o experienta de peste 10 ani in domeniul educational cu copiii speciali. Ea ii monitorizeaza din 6 in 6 saptamani, particularizand planul de interventie logopedica la nevoile copilului.

Experienta ei ne ajuta sa alegem targeturile potrivite, sa nu punem presiune pe copil acolo unde nu trebuie si sa exploram potentialul la maxim, acolo unde se poate. Rezultatul: copii fericiti si limbaj coerent.

 

De ce noi nu recomandam sedinte de logopedie separat, ci tehnicile logopedice integrate in terapie cand vorbim de recuperarea copilului cu autism si dezvoltarea vorbirii

 

  • Miogimnastica-si-logopedie-autism-Evolution-Center– Copilul nu are stabilitate in oglinda;
  • – Logopedul poate sa aiba sau nu experienta in principii ABA si stim ca tehnica comportamentala este extrem de importanta in focusarea atentiei pentru copiii cu autism;
  • – Logopedia incurajeaza imitatia verbala, adica prompt-ul. Astfel, copiii care fac logopedie pot deveni dependenti de promt si vor astepta ajutor in continuarea unei propozitii in loc sa vorbeasca spontan;
  • Logopedia nu utilizeaza tehnici comportamentale si sistem de tokeni sau recompensare specific planului de interventie din terapie, adica – asta poate destabiliza comportamental, copilul;
  • Daca logopedul nu ii cunoaste motivatorii, atunci copilul se poate simti presat si va manifesta opozitionism;
  • – In logopedie, intr-o sedinta de 50 minute, timpul este extrem de scurt daca apar si comportamente inadecvate, apare opozitionismul sau plansul. Astfel, timpul scade considerabil pentru targetul logopedic;
  • – Daca copilul merge la logopedie o data sau de doua ori pe saptamana cate 50 minute – sunt sanse ca logopedul sa nu stie sau sa nu cunoasca modalitatile personalizate copilului dvs – de recompensare si motivare, exact cum au fost recomandate de coordonator in planul de interventie. Asta inseamna ca logopedul nu va sti sa gestioneze cu succes o criza de plans sau opozitionismul pentru ca nu stie ce targeturi comportamentale au fost setate;
  • Copilul cu autism are nevoie in TOATE domeniile si activitatile sa aiba aplicata tehnica comportamentala si sa se faca analiza functionala a comportamentului. Sa se seteze antecedentul, sa se gaseasca consecinta potrivita pentru comportamente cat mai adaptative scolar si social. Deci, si logopedul trebuie sa aplice asta;
  • Exista jocuri logopedice specifice care pot ajuta copilul sa deschida gura mai bine, sa respire pe nas si pe gura si sa sufle – stiind ca toate acestea sunt pasi de baza in dezvoltarea vorbirii;
  • – Toate aceste jocuri se pot integra mult mai natural in planul de terapie.

 

Citeste aici mai multe si despre adaptarea copiilor

cu autism la programul de terapie dand click aici.

Exista program de logopedie si miogimnastica

in planul de interventie standard al copilului cu autism?

 

Acesta exista si este integrat in orice plan de interventie ABA, insa – de cele mai multe ori – se reduce la o lista de itemi neexistand implementate jocuri specifice logopediei care pot optimiza dezvoltarea vorbirii, se lucreaza insuficient in oglinda sau nu sunt setate targeturi specifice logopediei. Ele trebuie sa conlucreze.

 

    Abordarea noastra:

  • – Asa cum, minim o data pe luna, copiii cu autism au coordonarea programelor de terapie, la fel – minim o data la 6 saptamani, copiii cu autism sunt reevaluati logopedic;
  • Evaluatoru logopedic este o persoana special abilitata, cu expertiza si specializare in domeniul logopediei;
  • – Acesta observa cum lucreaza terapeutul cu copilul, poate interveni si testa chiar el anumite exercitii si demonstreaza un joc sau o activitate logopedica noua;
  • – Noteaza observatii si stabileste pasul la care este copilul conform grilei de logopedie standard in vederea stabilirii nivelului de dezvoltare al miogimnasticii si limbajului la este copilul;
  • Stabileste targeturile: cum sa se inceapa sedinta, cum sa se faca imprietenirea cu oglinda, pe ce sunete sa se insiste, care sunete sa fie expersate, dar sa nu se puna presiune pe copil deoarece sunt sunete mai dificile si se dezvolta ulterior;
  • – Toate aceste instructiuni sunt oferite terapeutului alcatuind planul de interventie logopedica ce se va integra corect si acurat in programul de terapie;
  • Acestea sunt comunicate si parintelui, acesta exersand acasa – temele oferite de specialistul evaluator.

 

Afla cum pregatim copiii cu autism

pentru invatamantul de masa dand click aici.

Care sunt castigurile in dezvoltarea vorbirii:

  • Onomatopee-logopedie-Evolution-Center  Abordarea miogimnasticii ajuta la stimularea vorbirii. Avem focus pe: deschide gura, scoate limba, sufla aer pe nas/gura – si fara acestea – ne scad asteptari privitoare la limbaj. Deci, intensiv si tintit inseamna accelerarea dezvoltarii vorbirii;
  • –  Copilul incepe sa vorbeasca fluent. Se previn defecte de ritm si respiratie in loc sa se trateze;
  • –  Copilul este mai relaxat, nu simte presiune deoarece targeturile logopediei sunt setate corect;
  • –  Prevenim aparitia dependentei de promt;
  • –  Crestem expresivitatea limbajului, plasticitatea si claritatea in exprimare.

   Ce se intampla daca nu setam targeturi corecte in logopedie:

 

  • –  Copilul poate incepe sa vorbeasca, dar sa nu respire corect, sa se inece in timp ce vorbeste si sa nu poata termina fraza;
  • –  Se poate sa nu pronunte corect anumite sunete;
  • –  Se poate sa nu pronunte corect marea majoritate a cuvintelor si atunci – desi copilul exprima verbal nevoi si dorinte, acesta sa nu fie inteles de cei din jur, inafara de terapeuti si mama;
  • –  Poate sa apara balbaiala;
  • –  Este posibil sa vorbeasca lent, rar si prea incet;
  • –  Sau poate sa fie grabit, sa vorbeasca repede, precipitat si prea tare;
  • –  Poate sa aiba o voce nefireasca;
  • –  Si in final, toate acestea pot face copilul sa fie frustrat, epuizat si sa simta presiune deoarece standardele parintilor cresc („Vorbeste corect! Doar stii sa vorbesti”) – desi problema nerezolvata consta in partea basic de logopedie: cum deschide gura, respiratie nas/gura, dozare aer, inspir/expir.

Vrei sa lucreze si copilul tau la noi? Solicita o vizionare! In functie de locurile disponibile, copilul va incepe terapia imediat sau va fi trecut pe o lista de asteptare.

Ai suspiciunea diagnosticului de autism, atunci solicita o evaluare! Poate fi vorba doar despre o intarziere de limbaj, insa o analiza amanuntita va elimina orice dubiu si mai mult, ai ocazia sa afli ce anume se potriveste pentru copilul tau.

Contact  office@evolution-center.ro / 0771.73.88.00

Daca ti-a placut acest articol, da-i un share ca sa il impartasesti si cu prietenii tai.

Iar, la abonare – pagina principala a site-ului – primesti gratuit „Ghidul inspiratiei tale zilnice”prin introducerea adresei de email .

Ganduri bune si zi minunata plina de inspiratie va doresc tutor celor care ati fost alaturi de mine pana la finalul articolului!

Psihoterapeut Diana Zanfir        Acest articol a fost redactat de Diana Zanfir – presedinte Evolution Center; cu experienta de peste 12 ani ca psiholog si psihoterapeut, coordonator programe, terapeut ABA, shadow, educatoare, consilier scolar si director educativ.

Pe aceasta o gasiti pe pagina ei de Facebook – dati un LIKE pentru a fi la curent cu noutatile:

Psihoterapeut Diana Zanfir

si

Evolution Center

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *